PROJELER

Kredi Derecelendirme Dijital Altyapı Dönüşümü

 

100 yılı aşkın süredir finansal piyasaların bir parçası olan kredi derecelendirme kuruluşları farklı lokasyon ve ekosistemlerde işleyen piyasaların daha sağlıklı çalışmaları için önemli bir rol oynamaktadır. Derecelendirme kuruluşlarının güvenirliliğini yükseltmek ve denetim süreçlerini iyileştirmek için ülkelerin yönetmelik ve tebliğ adaptasyonları yenilendikçe, bu kurumların iş süreçlerini yenileme ve teknolojik altyapılarını iyileştirme ihtiyaçları doğmaktadır.

Linktera olarak Avrasya bölgesinin önde gelen derecelendirme kuruluşlarından birisi için, kurumdaki tüm derecelendirme süreçlerini uçtan uca ele alarak teknolojik altyapının güncellenmesinden mimarinin iyileştirilmesine, kullanıcı dostu UX/UI tasarımından yazılımına kadar geliştirmeler yaptığımız proje kapsamında;

  • Kurum ihtiyaçları detaylı analiz edilerek tüm iş süreçleri yeniden tasarlandı.
  • Linktera Kredi Ürünü kurum ihtiyaçlarına göre özelleştirilip entegre edildi.
  • Kuruma özel UX/UI ekran tasarımları oluşturuldu.
  • Kurum bilgileri, mali veriler, finansal olmayan sorular gibi süreç üzerinde girilen bilgiler ile müşterinin değerlendirilebilmesi için analitik model entegrasyonu sağlandı.
  • İlerleyen dönemde farklı modelleme çalışmalarının rahatlıkla yapılabilmesi adına analitik modeller esnek bir yapıda kuruldu.
  • Müşteri istihbarat bilgilerinin alınabilmesi adına dış sistem entegrasyonları sağlandı.

 

 

 


İhtiyaç

Kredi derecelendirme sürecinin yeni teknoloji altyapısının oluşturulmasıyla uçtan uca ve kullanıcı dostu UX/UI bir önyüz ile tek bir platform üzerinden takip edilebilmesinin sağlanması.

Çözüm

Kredi derecelendirme süreci ve veri modelinin mimarisi yeniden tasarlanarak optimize edilmesi. Kullanıcıyı yönlendiren, kolay anlaşılır ve kullanılabilir  bir önyüz oluşturulması.

Fayda

Derecelendirme sürecinin hızlandırılmasıyla operasyonel maliyetler azaltıldı. Bütün sürecin tek bir platform üzerinden takip edilebilmesi ile üst yönetime raporlama ve iş yoğunluğunun takibi kolaylaştırıldı. Kullanıcı dostu bir tasarım ile işlem süreleri ve hata payı azaltıldı. Müşteri değerlendirme süreci analitik model ve dış sistem entegrasyonları ile daha doğru ve sistematik bir hale getirilildi.